Hei hei godtfolk, finnes det noen Øl kjennere her? jeg er ute etter tips på øl som smaker helt fortreffelig sammen med ribbe Kom med tips og egne ærfaringer... (ps rignes tells ikke som øl for min del )
Hei hei godtfolk, finnes det noen Øl kjennere her? jeg er ute etter tips på øl som smaker helt fortreffelig sammen med ribbe Kom med tips og egne ærfaringer... (ps rignes tells ikke som øl for min del )
Ringnes pils er jeg helt enig i at ikke er innertier.
Men ringnes juleøl er blant de bedre som vandrer hyllene rundt disse tider. Et ganske friskt juleøl. Ellers vil jeg anbefale frydenlund juleøl (har ikke smakt årets), men den er noe mørkere og tyngre på smak. Sistnevnte fåes på de fleste meny butikker.
Ringnes julebokk er desidert et strålende tilbehør til juleribba! Må på polet for å få den, er 9-10% alk. Ikke lest årets tester på disse, men den vant soleklart i fjor.
Frydenlund bayerøl på flaske (ikke boks, det er en annen oppskrift) om du vil ha et litt lettere tilbehør som likevel er fortreffelig.
Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]
Se her ja her kommer det fine forslag. I dag sto testen mellom Aass Juleøl og Hansa Julebrygg. Aass vant ikke... Må nok en tur innom polet i morgen å se hva slags godsaker de har tatt inn til jul
Nissefar fra Haandbryggeriet smaker også fortreffelig. (:
Jepp Det var ikke ille nei, men det er nok mere ett kose øl enn mat øl, for det var mye mat og smak i det, etter min gane så blir nok dette litt mektig å drikke ved siden av ribba. Smakte på Julefred i går også, dette er også ett kose øl med god smak, men jeg tror dette kan være helt konge sammen med pinne kjøtt
Testet forresten Borg sitt juleøl også, helt greit, jeg syns dette var mye bedre enn Aass sitt.
Comment